środa, 25 kwietnia 2012

Zaraza czyha.

Niestety, zaczęła się najgorsza pora roku dla alergiczek: coraz więcej czuć mężczyznę w powietrzu. Bezdomni Zdzicho lat 50 oraz Maryś lat 55 są wprawdzie ogoleni pod pachami, ale wildeckie kobiety oszczędzały dotąd chłopów z dachem nad głową i tym samym nie wypleniły samczego smrodku w zarodku. Zatem zaraza cały czas chyha. Odwiedził mnie prezydent 2015, oczywiście na razie jest to głowa państwa in spe. Namaściłam go na to stanowisko tuż po katastrofie smoleńskiej i odtąd stawiam huncwota przed różnymi ważkimi problemami, by stworzyć mu warunki poligonu. Niech się smyk nauczy spacerować po polu minowym!

– Jak kampania wyborcza, gagatku? – spytałam krewniaka.
– Lucjan Kutaśko znów wypłynął na mazurskie otchłanie – odpowiedział tomasz.ka 2015.
Lucjan Kutaśko to Mózg. Sztabowiec i polska biurokratyczna nadzieja. Człowiek, który lubi moczyć kija i nucić pod nosem utwory Strawińskiego. Dostał w 2010 roku zadanie wymyślenia strategii kampanii wyborczej i odtąd się zastanawia. Choć czoło ma gładkie ja Śniardwy podczas bezwietrznej pogody, to pod czaszką kotłują mu się ławice pomysłów. Kutaśko to wielki człowiek.
– Czyli samemu będziesz musiał zmierzyć się z problemem wiosennego stężenia mężczyzny w powietrzu.
– Że co?
– Zaraza czyha.
– Hę?
– Nie hęchaj! Prezydentowi nie przystoi!
– Nie czuję.
– Czego nie czujesz? – zdenerwowałam się. – Bycie prezydentem to nie hop siup czy inne tralala. Nie możesz brać przykładu ze współczesnych prezydentów!
– Nie czuję mężczyzny w powietrzu.
– Nie kręć nosem na moje zadania! Kobiety mają lepszy niuch, więc musisz zaufać mojej intuicji.
– Co mam zrobić?
– Zrób wszystko, by pozbawić zapachu polskich mężczyzn. Przynajmniej w okresie wiosenno-letnim.
– Ale jak? Spojrzałam groźnie na prezydenta, przysunęłam twarz do jego oblicza i wycedziłam:
– Usuń mężczyznę z powietrza!
Czoło huncwota pokryło się siecią o małych oczkach, potem otworzył szeroko buzię i z rozwartą paszczą pobiegł uzdrawiać świat. Polskę. Poznańską Wildę.

Zaczął jak wszyscy prorocy przed nim. Zaraza przecież zawsze czyha. No nie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz