wtorek, 24 czerwca 2014

MOP.

Kunia lat 90 postanowiła założyć MOP. Zadzwoniła do mnie dzisiaj rano, jeszcze przed wyjściem do sklepu. Przywitała się, po czym zaczęła krzyczeć do słuchawki:

- Nie wiesz, Adela, kto mi szybko wydrukuje wątrobę?
- Wątrobę?
- To taki gruczoł w okolicach pępka.
- Przecież wiem, czym jest wątroba.
- To dobrze. Znasz zatem jakąś drukarnię?
- Chcesz se machnąć nadruk na wątrobę? Znaczy tatuaż? Nawet to jest dzisiaj możliwe? Rysunki na organach wewnętrznych? – zdziwiłam się.
- Aż tatuaż? – wzdrygnęła się Kunia – Nie. Idzie mi o kalkomanie, a jeszcze lepiej o nalepki w kształcie wątroby.
- Ignacy lat 59 ma drukarnię na Pamiątkowej. Wiem, że akurat pilnie czeka na zlecenia. Odkąd odsiedział karę za druk banknotów szuka innej niszy. Przynajmniej tak mi mówił. Może byłby zainteresowany wątrobą? A właśnie, po ci wątroba?
- Duże ilości wątrób – uściśliła Kunia. – Tysiące. Pewnie kiedyś miliony. A wszystko przez mop.
- Przez mopa? Kunia, jest 5 rano. Może położysz się z powrotem do łóżka?
- Nie przez mopa, lecz przez MOP. Małą Orkiestrę Poświąteczną!
- Co proszę?
- Cierpienie wylewa się z każdego żywego organizmu.
- Mopem tego nie posprzątasz.
- Ach, nic nie rozumiesz. Chcę pomagać alkoholikom. W ciągu roku umiera kilkaset razy więcej osób uzależnionych od promili niż rodzi się wcześniaków. Swoją Małą Orkiestrą Poświąteczną chcę zapobiec uzależnieniu niemowlaków od alkoholu.
- To oni piją już w inkubatorze?
- Nie wiem, ale niczego nie wykluczam. W końcu aparatura, którą zakupuje Owsiak jest taka nowoczesna...
- Myślisz, że ludzie wyskoczą z pieniędzy za wątrobę?
- Tak. Bo datków do puszek nie będą zbierać dzieci, ale bezdomni. Największe zakapiory w kraju. To musi skończyć się sukcesem.
- Ale dlaczego dzwonisz o tak wczesnej porze?
- MOP nie zwleka, bo czas ucieka!
- To zgłoś się do Ignasia.

Podałam numer telefonu do drukarza, potem pożegnałyśmy się. Chwilę stałam przy aparacie, by paść na kolana. Postanowiłam zmówić poranny pacierz w intencji MOP i Kunii oczywiście też.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz