piątek, 12 listopada 2010

Przygoda z ojczyzną.

Wczoraj odbyliśmy uroczyste posiedzenie sztabu wyborczego. Byłam ja, nasz kandydat na Prezydenta 2015 tomasz.ka, był szef Lucjan Kutaśko oraz nieoceniony konsultant z AK Władek lat 94. W samo południe mężczyźni wstali, wyprężyli się jak do hymnu, a ja uroczyście wniosłam rogale marcińskie. Nasz poznański przysmak na Święto Niepodległości. Pospiesznie usiedliśmy, a słodycze uśmiechały się do nas z sympatią.
– Tylko aura nam nie dopisała – rozpoczęłam dyplomatyczną pogawędkę w stylu angielskim. – Że też nasi przodkowie latem wylegiwali się na słoneczku, zamiast w sierpniu ruszyć do boju.
– Niepodległość nie wyszła z cienia, lecz uderzyła nas liściem w twarz – filozoficznie skonstatował mój krewniak 2015.
– Przez to nie potrafimy cieszyć się świętem – zauważył Władek lat 94. – Ekstremiści z ONR wymachują szabelkami, lewacy grożą kułakami, a biedni policjanci stoją pomiędzy nimi zmuszeni ubrać kaski. Co trzeba zrobić, by to zmienić za kadencji tomasz.ka 2015?
– Przygoda z ojczyzną – bąknął cicho Kutaśko.
– Jak myślisz, huncwocie 2015?
– Kutaśko tak zwyczajnie (po Lucku) dotknął istoty problemu. Skoro niemal co roku w święto kapie nam z nieba, to zamieńmy słabość w siłę. Trzeba uruchomić sikawki. Zaktywizujmy strażaków.
– Przygoda z ojczyzną – przytaknął Lucek Kutaśko.
– Rozwiń to – poprosiłam prezydenta 2015.
– Na pieniaczy użyjemy gaśnic pianowych. Będzie dużo pisku i zabawy. Brakuje nam śmiechu co niemiara w Święto Niepodległości.
– Słusznie – zgodził się Władek lat 94 – z rozkrzyczanych łbów głupie idee spłyną do kanałów i staną się ściekiem.
– Przygoda z ojczyzną – Kutaśko powtórzył swój pomysł, ciesząc się, że zyskał naszą żywiołową aprobatę.
– Na faszyzm psioczą nawet szczury w kanałach, ale po drugiej stronie barykady stali homoseksualiści – zauważyłam. – Jeśli geje i lesbijki też potraktujemy pianą, to narazimy się na głośny protest burmistrza Berlina. A jest on w Europie spływowy, tfu, wpływowy.
– Nie możemy zrezygnować z piany, bo lewacy boją się wody święconej, a z kolei strażacy trzymają sztamę z biskupem i święcą każdy zbiornik – zmartwił się tomasz.ka 2015.
– Przygoda z ojczyzną – westchnął Kutaśko.

Niestety, wyszła kwadratura koła. Tak źle i tak niedobrze. Zanosiło się na przygodę z ojczyzną, ale niestety muszę wrócić do protestów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz