poniedziałek, 8 października 2012

Reklama.

– Sklep U Żela na ulicy Madalińskiego codziennie ma promocje na inny produkt – oznajmiła Klara lat 54. – Wczoraj mieli wykałaczki w wybornej cenie.

Klara bardzo rzadko pojawiała się w naszym ogonku, gdzie oczekiwałyśmy na dostawę świeżego pieczywa z nocnego wypieku, gdyż mieszkała przy ulicy Fabrycznej i dużo bliżej jej było do wspomnianego sklepu przy ulicy Madalińskiego.

– A won – odpowiedziała Kunia lat 90.
– Wiesz, co dziś będzie w promocji? – zainteresowała się Elwira lat 77.
– Podobno będą rozdawać gustowne plastikowe sitka do zlewozmywaków, z tymże trzeba dokonać zakupów za określoną kwotę.
– Za stówę? – spytałam.
– A won – powtórzyła Kunia.
– Już od 99 złotych – wyjaśniła Klara.
– A pieczywa nie mają w lepszych cenach? – zaciekawiła się Malwina lat 92.
– Nie, ale można umówić się z kierowniczką sklepu i w południe zmieść okruszki z półek, gdzie rano leżą bułki i chleb. Ja korzystałam z tej możliwości przez tydzień i uzbierałam pół kilo tartej bułki! – pochwaliła się Klara.
– Bezpłatna panierka na mielone jak znalazł – doceniłam pomysł.
– A won – wtrąciła Kunia.
– W zeszłym tygodniu zorganizowali konkurs. Klient, który znalazł i zakupił najbardziej zakurzony towar dostał na niego 10% zniżki.
– Co to było?
– Litr wódki bezalkoholowej. Co dziwne, klient nie znalazł butelki w dziale monopolowym, ale na półce z detergentami.
– Woda czyni cuda – zauważyła Malwina.
– Że też trzeba organizować konkursy, by ludzie sięgnęli po wodę w szklanej butelce, a nie w plastikowym opakowaniu – zagderała Elwira.
– A won – ponownie rzekła Kunia.
– A won? A won?! – wkurzyłam się. – Co ty, Kunia, ciągle z tym „a won”?
– Avon też stosował marketing szeptany.
– Że jak?
– Klara, ile ci odpalają U Żela za każdą nową klientkę? – Kunia zadała bezpardonowe pytanie.
Klara zmieszała się przez chwilę, po czym przeszła do kontrataku:
– A w którym sklepie masz możliwość uzbierania gratisowej tartej bułki?

To było sprytne. Klarze udało się wzbudzić w nas chęć zdobycia bezpłatnej panierki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz