czwartek, 29 lipca 2010

Komnaty śmiechu.

Po dłuższej wakacyjnej nieobecności zjawił się u mnie tomaszka 2015. Od razu obarczył mnie dylematem.
– Ciociu, Heraklit miał rację, co do nie wchodzenia dwa razy do tej samej rzeki. Ale jeśli to jest fosa? Wokół tej samej twierdzy? To jak, szturmować, czy nie szturmować?
– Musisz uważać, by nie wpaść w przesadę – odpowiedziałam po chwili zastanowienia. – Bo bawidamek zbawia damy od nudy, z tymże nudne zbawianie jest dam od bawidamków.
– Co mi tu ciocia opowiada! – żachnął się Prezydent 2015. – To nie idzie o stojącą i zatęchłą wodę w fosie. Sprawa dotyczy sforsowania palisady!
– Sadzisz się, bo pali się tobie – orzekłam.
– Ech, ciociu, przecież jestem niepalący – machnął ręką krewniak.

W sumie najczęściej jest tak, że z karuzeli marzeń przesiadamy się na huśtawkę nastrojów. Ja Władka lat 94 poznałam niemal 30 lat temu w komnacie śmiechu. Przyjechało wesołe miasteczko i z ciekawości postanowiłam wejść do pomieszczenia, gdzie wisiały krzywe lustra. Tam w odbiciu zobaczyłam Władka i odbiło mi. Odbiło nam. Wprawdzie ja odbijałam się bardzo obło, ale wyszło to na moją korzyść. W końcu powstańcy warszawscy także głodowali i ów głód pamiętają, a Władek lat 94 do dziś ma wielki apetyt na życie. Z tymże mi ślinka już nie cieknie.

W czasach, gdy poznałam Władka lat 94 było dużo prościej. Mężczyźni nosili zwyczajowo w tylnych kieszeniach spodni szykowne grzebienie oraz okrągłe lustereczka z różnymi kolorowymi obrazkami na drugiej stronie. Brali do ręki małe zwierciadełko i kawałek po kawałeczku zaczesywali długimi kosmykami łysinę. Dziś zmieniły się fryzury, a lustrzane odbicie mężczyźni znajdują w szklanych ścianach biurowców. Współczesne biurowce to wesołe miasteczka z komnatami śmiechu, gdzie pracownicy karmią się odbitym obrazem.

Przedwczoraj wkurzył mnie Władek lat 94, który poprosił mnie o kilka gestów Esmeraldy. Odbiło mu. Chciał ze mnie zrobić odbity obraz. Nie ze mną takie numery, Władek! Ja protestuję! Przeciw lustrzanym szablonom.
Ludzie, przemyjcie zaropiałe oczy! Nie tankujcie na BP!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz